Няколко лесни упражнения, които можеш да правиш навсякъде



12-03-2014 18:38 | Станко Димов

Пролетта изглежда дойде по-рано отколкото я очаквахме. Времето се затопли рязко, слънцето грее интензивно и това витализира и съживява. Възраждането на природата около нас скоро ще бъде факт, а защо не съживим и ние скрития в нас спортен дух? Някои повече, други по-малко, но всички можем да направим нещо, така че телата ни да се чувстват по-комфортно и удобно.
 
Какво по-добро решение на този казус от упражнения, които можеш да правиш навсякъде и по всяко време. За тях нямаш нужда от специално оборудване или съоръжения. Всичко от което се нуждаеш са мотивация и желание.
 
Да започнем с клякане. Наричат го дядото на всички упражнения. Защо ли? Защото ангажира почти всички мускули в човешкото тяло. С едно клякане и изправяне ангажираш целия опорно-двигателен апарат на краката, седалището и поясната част на торса. Долната част на гърба и коремните мускули се активизират, за да балансират тялото, при неговото изправяне и при издигането на центъра му на тежест.
 
Ако нямаш добра физическа подготовка, започни просто с обикновени клякания и изправяния. С разкрач, колкото ширината на раменете, спускай тялото надолу, като не позволяваш линията на коленете да мине пред тази на пръстите на краката. Това ще натовари прекомерно коленете ти, а това може да е предпоставка за контузия. Ако това упражнение ти се струва прекалено лесно - опитай "китайско столче". Така наричат постановката на тялото, когато гърбът ти е облегнат на стена, а бедрата и прасците ти са под прав ъгъл - все едно си седнал на невидимо столче. Ако завършиш позицията на тялото с изнесени пред гърди и допрени една в друга длани, ще завършиш напълно китайския му характер. Ако успееш да издържиш една минута, значи имаш достатъчно подготвени мускули за следващото по трудност упражнение.
 
Наричат го "пистолет". Името му идва от позицията, която тялото заема при изпълнението му. От изправено положение, започваш да клякаш на един крак, докато другият се изнася изпънат напред. За да балансираш, ръцете са успоредни на пода и на опънатия напред крак. От тази позиция се изправяш и повтаряш с другия крак. Само след 20-30 повторения ще имаш такова помпане в бедрата, че ще ти се струва, че си бил във фитнес-зала.
 
За да внесем баланс в тренировката, ще ти предложим и упражнения за горната част на тялото. Добрата, стара лицева опора. Ако не можеш да изпълниш 10-12 стандартни, опитай с лицеви опори на колене. Така тялото се скъсява, а натоварването от упражнението намалява. Ако пък си прекалено подготвен и 20-30 обикновени лицеви опори за теб са детска игра, опитай да вдигнеш единия си крак във въздуха, така че ходилото да е над кръста ти. Ако и така не се затрудняваш, събери дланите си една до друга, така че палецът и показалецът на лявата да докоснат тези на дясната ти ръка. В комбинация с един вдигнат крак, ще направиш упражнението наистина трудно.

Източник: teenproblem.net

ОЩЕ СЪВЕТИ ЗА СПОРТ И ФИТНЕС

_____
 

Абонирайте се за канала на спортното предаване СТУДИО СПРИНТ в YouTube


 

Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!




Коментари
Други новини