Марката "Федерер" - все още най-скъпа



11-12-2011 12:32 | Николай Драгиев

Има защо Тони Годсик да е усмихнат. Неговият работодател завърши триумфално сезона в тениса - победи в Базел, Париж и Лондон. Сега мениджърът на суперзвездата Роджър федерер може спокойно да се изтегне в стола и да си качи краката на масата.

Неоспоримата класа на швейцареца блесна с пълна сила, докато другите топиграчи мрънкаха заради преумора, контузии или претоварен календар.

„Колко мача е изиграл през тази година Новак Джокович? И по колко играе Роджър вече години наред?", пита американският агент на рекордьора по титли от „Големият шлем".

Ясно е накъде бие Годсик с тези въпроси. Сърбинът не може да се оплаче, че скучае след 76 двубоя през 2011-а. Той обаче е доста далече от най-доброто постижение на Федерер. През 2006 г. той имаше 96 мача. Разбираема е идеята на хората от лагера на швейцареца - конкуренцията си служи с евтини оправдания, докато Федерер дори в най-тежките години не използва изтощението като обяснение за загубите си.

Въпреки грандиозната форма в епилога на сезона великият шампион обаче остана без трофей от Големия шлем през него за първи път от 2002 г. Дали това по някакъв начин не намалява интереса на рекламодателите към него?

„В никакъв случай", отсича Годсик, чиято съпруга пък е небезизвестната бивша тенисистка Мери Джо Фернандес. „Марката „Федерер" - все още се продава най-скъпо и дори увеличава цената си. Докато другите спортисти имат своите върхове, след това се оттеглят и залязват, Роджър продължава да е тук. Той е издигнат в култ. Бащите водят синовете си на корта, за да видят една историческа за тениса фигура. Смятате ли, че рекламодателите не забелязват това?", споделя американецът.

Всъщност Годсик има доста добри аргументи, когато се пазари за нови договори. Неговият клиент има 9,2 милиона фенове във „Фейсбук", според авторитетното списание „Форбс" Федерер е най-споменаваният човек в медиите на света, а според изследване на Института за репутация от известните личности на нашата планета само Нелсън Мандела вдъхва повече доверие и уважение у хората. Десетте най-доходоносни договора на Роджър все още са в сила или предстои да бъдат продължени, като например тези с „Жилет" и „Мерцедес".

„През следващата година пък ще сключим още два глобални контракта", разкрива Годсик. Според „Форбс" Федерер печели по 47 000 000 долара на година, Надал - 31 млн., Джокович - 18 млн. Дори и сърбинът да продължи да има успехи като тези през изминалата година, Годсик не смята, че той може поне малко да се доближи до атрактивността на Роджър за рекламодателите.

„Тук не става дума само за успехи, а за идентичност", казва Годсик. Иска ли Джокович да печели повече, ще трябва да е малко по-въздържан при демонстрирането на националното си самосъзнание. Големите фирми избягват да се обвързват със спортисти, които се разхождат по минното поле на политиката. Надал има симпатично излъчване, но със сигурност му липсват уменията за комуникация, които владее Федерер.

„Роджър говори свободно немски, английски и френски и при официални появи в обществото не изглежда нелепо в костюм", разяснява Годсик. Кога трябва да се откаже Федерер, за да не пострада марката, която е неговото име?

„Той трябва да приключи кариерата си, когато вече не изпитва удоволствие от тениса и не може да е конкурентоспособен. Ако сте гледали последните турнири през тази година, със сигурност сте разбрали, че това няма да е утре или вдругиден", завършва Годсик.

Източник: в. "24 часа"




Коментари
Тенис резултати и статистика
Турнир: Tiriac Open
Категория: Друг
Място на провеждане: Букурещ, Румъния
Настилка: Клей
Награден фонд:

Official Website | Livescore
Турнир: BMW Open
Категория: ATP 250
Място на провеждане: Мюнхен, Германия
Настилка: Клей
Награден фонд: €651,865

Official Website | Livescore
Турнир: Barcelona Open
Категория: ATP 500
Място на провеждане: Барселона, Испания
Настилка: Клей
Награден фонд: €2,938,695

Official Website | Livescore
Други новини