Как Федерер уцели маркетинговия джакпот



14-02-2011 17:14 | Николай Драгиев

Ключът към комерсиалния успех на Роджър Федерер е неговата националност. Така поне твърди мениджърът на швейцареца Тони Годсик. Любимият син на Базел все повече се превръща в глобален атлет, който мина много над границите на своя спорт и родина.

От наградни фондове след 1998 година, когато става професионалист, Федерер е спечелил 61 милиона долара. Според швейцарското списание Bilan, рекордьорът по титли от "Големия Шлем", притежава общо състояние от порядъка на 200-300 млн. долара. Това разбира се го поставя сред 300-те най-богати швейцарци.

Според американското издание Sports Illustrated Федерер е спечелил само през 2010 година 62 милиона долара. Две трети от тези приходи идват само от рекламни договори. Само Тайгър Уудс може да се похвали с по-добри резултати - той е събрал в сметката си около 90 милиона.

За сравнение - най-големият опонент на Федерер на корта Рафаел Надал е спечелил за същия период скромните 27 милиона. При все това, че отбеляза най-силния сезон в кариерата и завоюва три от четирите турнира в "Големия Шлем".

Колкото и невероятен играч да е Федерер, не всички маркетинг специалисти са категорични на какво всъщност се дължи тоталната доминация на швейцареца извън корта.

В основата на всичко е мениджърът на Федерер - вицепрезидентът на мениджърската агенция IMG Тони Годсик, който се се грижи за него от 2005 година. Според Годсик швейцарският паспорт на Федерер го прави толкова добре прието лице за рекламодателите.

"Роджър е глобална икона. Това може лесно да се види - неговият бранд се развива на международно ниво," коментира Годсик. "Той е толкова атрактивен за компаниите просто заради факта, че е швейцарец. Швейцария е малка страна, но тя е свързвана с лоялност, лукс, класа и перфектност. Така че независимо дали той е във Франция, Азия, САЩ или някъде другаде по света, той е приветстван сякаш е удома. Неутралността на страната му го прави гражданин на света," допълва Годсик.

И въпреки че целта на Тони Годсик основно е била насочена към американския пазар, то най-луксозните марки, които имат договор с Федерер са от Швейцария. Това са Rolex, Lindt, Credit Suisse, Jura и  Nationale Suisse.

Общо спонсорите на Федерер са десет и извън Швейцария, те са:  Nike, Gillette, Wilson, Mercedes, NetJets.




Коментари
Тенис резултати и статистика
Турнир: Tiriac Open
Категория: Друг
Място на провеждане: Букурещ, Румъния
Настилка: Клей
Награден фонд:

Official Website | Livescore
Турнир: BMW Open
Категория: ATP 250
Място на провеждане: Мюнхен, Германия
Настилка: Клей
Награден фонд: €651,865

Official Website | Livescore
Турнир: Barcelona Open
Категория: ATP 500
Място на провеждане: Барселона, Испания
Настилка: Клей
Награден фонд: €2,938,695

Official Website | Livescore
Други новини