Печелившата стратегия на WTA



20-08-2014 11:07 | The Bleacher Report

Strong is Beautiful! Силата е красота! Това е мотото за рекламната кампания на WTA Tour (Женската тенис асоциация), с което тя представя в момента състезателките си. Маркетинг кампанията включва тенисистките в атлетични пози с блясково облекло и напълно гримирани.

Кампанията на WTA е примамваща и рискована, изобразяваща спортистки, които едновременно са секси, силни и флиртуващи. (България е част от календара на Асоциацията за трета поредна година с Турнира на шампионките, който ще се проведе от 28 октомври до 2 ноември в столичната „Арена Армеец”).

Очевидно WTA е тенис организация, която смело рискува с брандинга си, когато става дума за представянето на тенисистките си. Дори и понякога да изглежда, че WTA е като модна агенция, всъщност тя се стреми да покаже тенисистките по най-примамлив и привлекателен начин.

Тази стратегия работи. Тенисистките са сред най-лесно разпознаваемите спортистки по света. WTA е единствената женска спортна организация, в която жените изкарват почти равностойни доходи, каквито взимат и представителите на силния пол.

Кампанията  Strong is Beautiful бе стартирана преди две години от Стейси Аластър – президент и изпълнителен директор на WTA, с основна идея да направи женският тенис по-привлекателен за феновете на спорта.

„Нашата цел е да създадем по-близка връзка с привържениците ни, а така също и да създадем ново поколение тенис фенове на женския тенис. В тази връзка програмата „силни и красиви” е един подходящ начин да постигнем тази цел. Уникалната комбинация между атлетизъм, сила и устременост за постигане на успех на корта, съчетана с вътрешна и външна красота на тенисистките прави женският тенис привлекателен за милиони фенове по света.”

Защитниците на женските права винаги са се възмущавали от спортистки, които се представят като модни икони и секссимволи. Но всъщност точно същите тези защитници на женски права винаги са се борили затова жените да бъдат оценявани и уважавани в професионална си среда и да бъдат взимани на сериозно.

Това е причината маркетинг стратегията на WTA да е толкова брилянтна. Женската тенис асоциация е намерила начин да докаже, че представителките на тениса са привлекателни и уникални. Така те създават супер звезди, които изкарват високи доходи.

Може би в това балансирано и хитро действие за представяне на тенис кралиците звездите, с леко намигване, се крие причината за успеха на WTA и за нейната растяща популярност, за разлика от други борещи се женски спортни асоциации.

Серина Уилямс, Мария Шарапова, Винъс Уилямс и без съмнение Каролина Вожняцки са част от най-атрактивните имена, които представят тениса. Техният моден избор и с кого се срещат пълнят клюкарските новини на TMZ.

По рано през годината изданието Golf Digest сложи Полин Грецки на корицата си, което възмути състезателките по голф, защото тя дори не е професионален играч. Тя просто ходи с някого и затова е известна.

Врявата, която се вдигна, се съсредоточи върху въпроса дали е справедливо да се избягват професионалните голфърки. Защо състезателките в LPGA не бяха счетени за достатъчно атрактивни, дори да продават голф списания?

По същото време женските тенис звезди грееха на кориците на Vogue, ESPN The Magazine, Essence, Time, Marie Claire, Cosmopolitan, Glamour, Esquire, GQ, Fitness, InStyle, Shape и много други списания, които дори не са свързани с тениса.  

Успоредно с милионите, които печелят от наградни фондове, състезателките на WTA успяват да спечелят и от подписването на рекламни договори. Дори тенисистки, които са след най-добрите пет в световната ранглиста на WTA успяват да направят повече пари извън корта от възнагражденията на много други професионални атлетки в други женски спортове.

Асоциацията предлага на тенисистките си възможност да се представят сами, наред със спортните си постижения. След като Шарапова спечели „Ролан Гарос”, от WTA публикуваха статия, че тя е едва четвъртата спортистка, достигнала до един милион Twitter последователи. Така Мария се присъедини към постигнатото от Серина Уилямс с 4.2 милиона, Саня Мирза с 1.8 милиона и Винъс Уилямс с 1.1 милиона последователи.

Партито преди „Уимбълдън” се е превърнало в събитие на „червения килим”, което привлича много знаменитости. Събитието включва модна фотосесия с представяне на облекла и грим на състезателките. Без значение на колко събития „на червения килим” се появяват Шарапова или Серина, те си остават спортистки от световна величина. Независимо дали Мария Шарапова ще представя своите бонбони или Серина Уилямс ще демонстрира нова линия лак за нокти, хората ще ги възприемат като силно въздействащи състезателки.
Силата е печеливша. Според класацията на списание Forbes, три от петте най-богати жени в спорта са тенисистки.

Женската тенис асоциация отличава дамите,  като различни по своята същност от мъжете. Те могат да посвещават цялото си време и енергия в тренировки и същевременно винаги ще искат да изглеждат прекрасно, когато излизат на корта. 

Докато в политиката, академичните и корпоративни среди в Америка дебатират за равни права, WTA постигна изравняване на възнагражденията в турнирите от Големия шлем. Те постигнаха това, въпреки че жените играят във формат два от три сета, докато мъжете се състезават в три от пет сета.
С прокарването на тази линия, WTA показа разбирането си, че е организация, за която равенството не означава непременно да си еднакъв.

Автор: By Merlisa Lawrence Corbett, Featured Columnist, Bleacher Report

Превод: „Телеграф”

 

Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!




Коментари
Тенис резултати и статистика
Турнир: Mutua Madrid Open
Категория: Мастърс
Място на провеждане: Мадрид, Испания
Настилка: Клей
Награден фонд: €9,017,445

Official Website | Livescore
Други новини