Григор Димитров пред дилема - "Найки" или "Адидас"



25-05-2014 13:26

С изтичащ договор за екипировка, макар и все още без значителни успехи в големите турнири и място извън първата десетка на световната ранглиста, Григор Димитров се превърна в едно от многобройните полета за битка между гигантите в производството на спортна екипировка "Найки" и "Адидас", пише "Дневник".

Преди три години българинът избра да смени германската компания и да се обвърже с американския производител, а сега се задава едно много по-солидно наддаване за подписа на 23-годишния играч, пише Даниел Каплан в своя материал за Sports Business Daily.

Надпреварата за подписа Димитров на практика се превръща в залог за това кое ще бъде новото голямо име в тениса след Голямата четворка - Рафаел Надал, Новак Джокович, Роджър Федерер и Анди Мъри.

Като всеки залог обаче това крие много рискове – най-вече заради липсата на сигурност доколко брандът "Димитров" може да се превърне в глобално разпознаваема марка. А освен това бъдещият договор е много зависим от това коя агенция ще получи комисионната. Дали бившата "Октагон", която уреди първия договор с "Найки", но с която българинът се раздели в края на миналата година, или управляваната от Роджър Федерер и дългогодишния му агент Тони Годсик Team 8, която представлява 23-годишния играч от началото на годината.

Атрактивна хапка
Още с появата си в мъжкия тенис Димитров получи прякора Baby Fed заради сходствата в стила на игра с великия швейцарец, а след това придоби още по-голяма популярност благодарение на връзката си с една от най-добре печелещите спортистки в света Мария Шарапова.

Големият шум около българина в допълнение към все по-добрите му резултати, привлекателния външен вид, атрактивния стил на игра и непринуденото и джентълменско поведение на и извън корта, което с бързи темпове печели сърцата на публиката, даде повод на SportsPro и "Евроспорт" да го поставят на пето място в класация за спортистите с най-голям маркетингов потенциал.

Той изпревари световни звезди като четирикратния носител на "Златната топка" Лионел Меси, четирикратния световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел и шесткратния олимпийски шампион в леката атлетика Юсейн Болт и беше най-предно класираният тенисист.

Необходимостта от по-големи успехи

Договорът на Димитров с "Найки" включва клауза, позволяваща на компанията да изравни всяка една нова оферта, твърди Sports Business Daily, цитирайки анонимен източник, близък до ситуацията. 

"Адидас" и "Найки" са предложили еднаква оферта - малко над 1 милион долара гарантирани годишно. Според информацията германската компания предлага на българина линия с неговото име, както и площ за друга реклама върху тениските му - нещо, което американците не позволяват. Единственото изключение беше китайката Ли На, която носи логото на "Мерцедес" върху рамото си.

Някои от топ играчите могат да спечелят стотици хиляди от това, но за Димитров пазарът може да бъде ограничен, освен ако той не направи голям пробив на корта.

"Стойността от площите върху екипа на Димитров е доста незначителна. Причината е, че той идва от държава, която не е много силен партньор като разпознаваемост", коментира Фернандо Солер, който отговаря за тениса в IMG.

На този етап е спорно и колко ценна би била една собствена линия на Димитров, освен ако той не започне да печели титли от Големия шлем. В момента българинът заема 12-ото място в ранглистата, а достигането му до четвъртфиналите в тазгодишния Australian Open беше единственото му преминаване на третия кръг в Големия шлем за шест години при професионалистите. Експертите обаче му предричат скорошно влизане в топ 10.

Факторът "Комисионна"
Обичайно при договорите за екипировка в тениса, ако играч поднови договора си с дадена компания в рамките на пет години от подписването на контракта, комисионната остава за агенцията, която е уредила първоначалната сделка.

В случая с Димитров това ще бъде "Октагон", с която тенисистът се раздели в края на 2013 г. Ако се стигне до договор с "Адидас", комисионната би трябвало да отлети при настоящата му агенция Team 8. В същото време Федерер е едно от най-силните рекламни лица на "Найки" от дълги години, което ще направи ситуацията още по-интересна.

 

Мобилната версия на Tennis24.bg (m.tennis24.bg) може да видите ТУК!




Коментари
Тенис резултати и статистика
Турнир: Miami Open
Категория: Мастърс
Място на провеждане: Маями, САЩ
Настилка: Твърда
Награден фонд: $10,404,205

Official Website | Livescore
Други новини