Четвъртък, 24.05.2012


 
 

 
 
НОВИНИ / Голямата заблуда, че Надал е абсолютен фаворит на "Ролан Гарос"...


Голямата заблуда, че Надал е абсолютен фаворит на "Ролан Гарос"...




Свързани турнири


Свързани играчи


Тагове


Сподели
Видяна: 674


18.05.2010

 

Ако сте чели новините в понеделник, денят след победата на Надал в Мадрид, то вероятно ще установите увереността на всички, че испанецът отново ще спечели без проблеми "Ролан Гарос". 

 

Съгласен съм, но ... съществува едно голямо "НО". Рафа просто не е играчът от 2008 и 2009 г., когато бе в пъти по-добър от всички. Той не е толкова бърз, не е непредвидим и най-важното прави много повече грешки от преди. Това е лесно видимо дори в статистиката. С една дума - Надал не е непобедим. Загатна го и самият Рафаел, който не пожела да бъде определян като фаворит за поредния турнир от "Шлема".

 

Срещу Федерер той бе пробит цели 3 пъти, а освен всичко остави швейцареца на няколко пъти да се връща в мача от загубени позиции. Да не говорим, че и при сервирането за първия сет, Надал оцеля по чудо. В решителния тайбрек при 4:2 Роджър просто изгуби концентрация и пропусна лесно воле за 5-2. След това последваха още 4 непредизвикани грешки и това подари титлата на големия му опонент. Рафа не спечели, Федерер сам се победи. Това е голямата разлика.

 

Дори не трябва да говорим, че за разлика от Надал, Федерер бе играл на клей колкото да не е без хич и въобще не е напипал ритъма си. Нещо, което няма да бъде така на "Ролан Гарос". Все пак всички знаем, че световният номер 1 е перфектен в подготовката и провеждането на всеки един турнир от "Шлема". Не споменаваме и трагичната игра на Матадора в полуфиналите в Мадрид, когато загуби сет от Алмагро, по начин който не сме виждали от няколко години насам.

 

Отношението на Федерер към Надал също е показателно. Да, той загуби, но знае че шансовете му не са малки. "Всичко ще се реши на "Ролан Гарос". Турнирите преди това нямат значение, ако паднеш в първи кръг в Париж. Загубата в Мадрид не ме притеснява, знам че играх добре. Спомнете си как играх преди седмица в Ещорил. Не може да съм притеснен. Аз съм номер 1 и отивам да защитавам титлата си," коментира Роджър, който ясно знае какво е нужно, за да спечели на "Филип Шатрие".

 

В крайна сметка ни чака невероятно интригуващ "Ролан Гарос". Разликата в класите между двамата основни фаворити не изглежда толкова неизбежно голяма в полза на Надал. Дали това е така, или всичко е въпрос на празни надежди у милионите фенове на Роджър? След малко повече от 2 седмици ще разберем.

 

Едно е сигурно. Надал далеч не е на 100% от възможностите си. Когато той играе по този начин, веднага се превръща в най-великия играч, стъпвал на клей. Сега този процент е доста по-нисък. Дали обаче ще е достатъчен за нова титла в Париж?

 

 

Искрен Минчев



Вашият коментар

  • Anton18.5.2010 20:22

    Abe tapi li ste,kak moje da napishete takava statiq?Znachi Federer znae kak se pe4eli na Filip Shatrie, a Nadal ne znae taka li?Nadal e nai-golemiq favorit tova e qsno i na 15% ot vazmojnostite si da igrae pak shte e favorit.Tolkova tapa statiq ne bqh chel ...!

  • ........18.5.2010 22:30

    - въпрос на празни надежди у милионите фенове на Роджър? След малко повече от 2 седмици ще разберем. Nqma kvo da razbirame.....Nadal e Shampion!! Naposleduk vyv vsichki statiii se pishe,che Federer se pobejdaval sam,che edva li ne mu se igrae....STIGA!! Vsi4ki vijdame,che prosto e dalich ot tazi forma,v koqto beshe nqkoga.Sre6ty Nadal i to na clay nqma nikakuv shnas.Prosto nqma kak da stane!!!! ;)

  • жоро18.5.2010 23:23

    Федерер определено не се би сам, Надал го надигра в доста сегменти от мача. Казва го заклет фен на Роджър. Истината е, че Федерер все още няма отговор на въпросите, които Рафа му задава на корта- игра на бекхенда с много топспин, което изтласква Федерер на два-три метра зад основната линия. Ако Роджър се опита да избяга на форхенд, оголва целия корт и е наказван с кроскорт форхенд или убийствен пасингшот, ако излезе на мрежата... В момента с огромна убеденост твърдя, че крал Роджър не може да победи клей чудовището Надал. Което съвсем не означава, че някой друг не може да го направи...

  • rafita18.5.2010 23:25

    Statiata si e mnogo tochna i obobshtava mnenieto na mnogo ot horata po tennis saitovete v internet.

  • Искрен18.5.2010 23:48

    Нямам предвид, че Надал не е фаворит на "Ролан Гарос". Това би било абсурдно. Казвам само, че разликата между тях не е толкова голяма, колкото беше преди 2 г. А и в крайна сметка трябва да има малко интрига преди Ролан :))

  • Тихо19.5.2010 09:56

    Искрене, предполагам, че си голям човек, но твърдението „ Рафа не спечели, Федерер сам се победи.” е по- вече от детско. Това е реплика на загубило мача си дете на 12 г. в регионален български турнир. Щом си излязъл да играеш и си загубил – това значи само едно – че си бил по-слаб в мача. Също и след репликата „ Отношението на Федерер към Надал също е показателно.” Федерер започна да губи много от имиджа си с последните си изказвания, които омаловажават загубите му. Да направиш такива изказвания,значи да обидиш противна , който те е победил. Знаеш, че има правило в тениса, което те задължава да „Приложиш всички старания и усилия за да победиш”, и ако не го правиш, то какъв играч си? Браво на Надал , той се държи много скромно и коректно и издига играта на друго ментално ниво, все още малко познато в България. Играй заради играта – а с резултата - каквото стане.

  • Boris Becker19.5.2010 11:38

    Е да, но никъде не споменаваш в статията, че настилката в Мадрид е най-бързия клей в Европа. Високата надморска височина пък създава предпоставки за повече грешки.. А и никъде не споменаваш явното желание на Рафа да играе все по агресивно. Ударите са му по-дълбоки и по-скоростни от предишните години, което води до повече грешки. Фен съм на Федерер, но победа над Рафа е свързана с няколко основни фактора. Висок процент вкаран първи сервис, ранно взимане на топката от бекхенд (тоест никакво отстъпление от основната линия), много къси топки и изключително прецизен подбор на ударите, след които ще последва излизане на мрежата. Ако всичко това сработи и съумее да задържи нивото на игра за 3-4 часа Федерер е с всички шансове за успех :)! Но само тогава.

  • Искрен19.5.2010 20:05

    Съгласен съм с всичко казано. Имам усещането, че не съм се изразил правилно и затова се получават полемиките. Относно това, за Федерер, че се е победил сам, имах предвид последните 4 точки, не самия мач. Част от коментарите са великолепни, особено на г-н Бекер, далеч по-добри от моя. Все пак се радвам че провокирах подобна дискусия :)




Head Radical



E-Tennis




Извън корта

Head Radical


Влезте в системата или регистрирайте тук

Регистрирай се или Влез в системата