Сряда, 23.05.2012


 
 

 
 


Не е честно!




Тагове


Сподели
Видяна: 2452


Всички мнения, оценки и твърдения, изказани в секцията с блогове отразяват лични виждания и „Тенис24” не носи отговорност за тях.



02.02.2012

Всички, които обичат тениса, знаят, че най-престижните и най-платени турнири са тези от Големия шлем – Откритите първенства на Австралия, Франция, Великобритания и Съединените щати. От резултатите в тях най-много зависят подрежданията в световните ранглисти, от успехите в Мелбърн, Париж, Лондон и Ню Йорк някои оправят финансовото си състояние за цял живот.

Шампионите от току-що завършилия първи турнир от голямата четворка – в Мелбърн, вече се знаят. Всеки от участниците си е направил своите изводи и е начертал пътищата на бъдещите си участия и амбиции. Но ето нещо, което виси неизяснено след всеки голям турнир: ЗАЩО ЖЕНИТЕ-ТЕНИСИСТКИ ВЗИМАТ СЪЩИТЕ ПАРИ, КОЛКОТО МЪЖЕТЕ?

Въпросът изобщо не е сексистки! Защото:
- жените играят до победа в два от три сета, мъжете - 3 от 5 сета!
- голяма част от женските мачове траят 40-50 минути, рядко - над час и половина, мъжете играят 3, 4, 5, че и 6 часа /финалът бе 5 ч. и 50 мин.!/
-    женският тенис е емоционален и шумен /до 105 децибела, за сравнение- шумът от реактивни двигатели, опасен за здравето, е 120 децибела/, но не и ефективен. В по-голямата част от разиграванията топката се връща старателно в отсрещното поле, но без много мисъл – по възможност по-дълбоко/близо до основната линия/, но без да се преценяват възможностите на съперника, неговите силни и слаби страни. Големи страдалци са треньорите на жените-тенисистки, по-чувствителните сигурно си съкращават живота на всеки важен мач.

И ако някой вече е готов са спори, ето веднага въпросът, на който искам да ми отговори: ако, драги, имаш дете, на кого ще му кажеш да подражава - на Шарапова, на Квитова, на Серина, на Звонарьова/общо взето - на всички от най-добрите жени/ или на Федерер, Джокович, Надал, Мъри? Не ми трябва отговор, той е от ясен по-ясен...

Обобщавам - браво на лезбийското лоби, водено от Били Джийн Кинг, което чрез заплахи за бойкот издейства изравняването на парите при мъжете и жените. Но...

2 300 000 долара взима и Виктория Азаренка за 6:3 6:0 срещу Шарапова, 2 300 000 долара взима и Новак Джокович за 6 часа игра срещу Надал, за показана класа,  майсторство, физическо и психическо изтощение...

Е - не съм съгласен! НЕ Е ЧЕСТНО!

Та баскетболистките взимат ли колкото боговете в NBA, боксьорките взимат ли колкото Мохамед Али, Холифийлд, Тайсън, Кличко и др.? И т.н. и т.н....

За други, чисто тенисни анализи - друг път...

Тодор Попов, Eurosport



Вашият коментар

  • Покажи още 24 коментара
  • Plamen PetkovPlamen Petkov4.2.2012 02:15

    Отклонихте се много от темата и спорите за излишни работи. Защо да е сексистко жените да получават по-малко. Да не би парите в мъжката Шампионска лига и женскита да са еднакви. Отбора на Барселона трябвали да получава еднаква премия въпреки,че сигурно 3-4 милиарда знаят кой е Барселона.Тениса е може би единствения спорт,който уравновесява нещата, въпреки че приносът на мъжете е доста по-голям. Щом ITF са преценили,че трябва да са равни нека и без това печелят достатъчно,по добре е да го връщат на тенесистите отколкото няколко костюмари да се облагодетелстват.

  • Стоян ПавловСтоян Павлов4.2.2012 09:29

    Щом може да се взимат едни пари при мъжете и жените!

  • Крум БожиковКрум Божиков5.2.2012 14:29

    Не мисля че трябва да се сравнява въобще женския с мъжкия тенис. Но това не означава че жените заслужават по-малко. Този коментар си е напълно дискриминация спрямо жените. Не разбирам г-н Попов и логиката му, която за мен хич не е логична. Какво сравнява жените баскетболистки с жените тенисистки примерно. Ами баскетболистките не взимали колкото мъжете от НБА. Да, ама той какви баскетболистки е чувал. Не мисля че жените са по-малко популярни от мъжете в тениса. Наистина в момента е една велика тенис ера при мъжете, но пък е много предсказуемо в някои случаи. А спортът не е ли по-интересен, когато е по-непредсказуем. Значи финала бил по-дълъг при мъжете и за това те трябвало да взимат повече пари. Ами в първите кръгове някои жени като играят по час и половина сет, а Джокович примерно като отнесе някой в 3 сета за по-малко от час. Еми така е винаги може да се намерят всякакви "предимства" ту при единия ту при другия пол. Но е много нагло да се търсят въобще. Цвети Пиронкова си го каза най-добре: несериозни са критики към тенисистите на някакви хора, които не са положили толкова труд и дори не знаят през какво са преминали. А и още нещо.
    "И ако някой вече е готов са спори, ето веднага въпросът, на който искам да ми отговори: ако, драги, имаш дете, на кого ще му кажеш да подражава - на Шарапова, на Квитова, на Серина, на Звонарьова/общо взето - на всички от най-добрите жени/ или на Федерер, Джокович, Надал, Мъри? Не ми трябва отговор, той е от ясен по-ясен..."
    Е това вече ми е супер смешно. Как родителите ще кажат на момичето си не бъди като жените, а като мъжете. Хах явно че за г-н Попов просто не съществуват жени, а в един идеален свят за него само мъжете трябва да играят тенис и децата трбва да са само момчета, а ако някое се издъни и се роди момиче, трябва да подражава на мъжете, а не на жените.

  • Todor PopovTodor Popov6.2.2012 03:23

    Абе адаш,как може да напишеш толкова тъпа статия,то верно всичките години БНТ са те замаяли....а сега евроспорт(по добре чуи как водят британските коментатори на този канал.И сега по темата..пак ти е примитивно разсъждаването.Не е въпроса защо са вдигнали на жените парите ..а на мъжете не?ТЕНИСА е труден спорт Тодоре трябваше да си го разбрал за 30 години в БНТ.Ето ти прост пример-като започне да тренира едно дете на 6 годишна възраст да неби момчетата да полагат повече усилия от момичетата....всички трябва да извървят много труден път в следващите 10-12 години.И кои ти каза че играта на джокович е по интересна от тази на wta.Що се отнася до лесбииката(не мога да го повярвам че си го написал) тя е направила много-повече за развитието на тениса в САЩ ОТ Предишни президенти които не са геи.Истината е че всички тенисисти заслужават повече пари защото графика им е много тежък.Плюс това особено под позиция 100 едвам си закарпват разходите.Надявам се следващата ти тема да е малко по интелегентна а не само с цел да кипи безмислен разговор.

  • Стоян  СтояновСтоян Стоянов6.2.2012 04:26

    ''Всички, които обичат тениса, знаят, че най-престижните и най-платени турнири са тези от Големия шлем.''
    ''Но ето нещо, което виси неизяснено след всеки голям турнир: ЗАЩО ЖЕНИТЕ-ТЕНИСИСТКИ ВЗИМАТ СЪЩИТЕ ПАРИ, КОЛКОТО МЪЖЕТЕ?''
    АЗ ОБИЧАМ ТЕНИСА !!!
    НИКОГА СЛЕД ТУРНИРА НЕ Е ВИСЯЛ ЗА МЕН ВЪПРОСА КОЙ КОЛКО ПАРИ Е СПЕЧЕЛИЛ !!! Е, НЕ ВИНАГИ СЪМ БИЛ ДОВОЛЕН ОТ КРАЙНИЯТ РЕЗУЛТАТ НА МАЧА , НО..... ТАКА Е И В ЖИВОТА ИЗОБЩО!!!
    НЕКА СИ ГЛЕДАМЕ ТЕНИСА - КОЙТО ИСКА МЪЖКИ, КОЙТО ИСКА ЖЕНСКИ И ДА НЕ МИСЛИМ ЗА П-А-Р-И-Т-Е !!!!! smiley

  • Stefan PetrovStefan Petrov9.2.2012 11:31

    От 1 страна съм съгласен със статията,но от друга....Това се жени!Това е слабия пол и ако има 3,4,5 тенисистки,които да могат да издържат на 3 часов маратон,то другите тенисистки като Возняцки,Радванска и други по-слаби физически не биха го направили.Затова виждаме толкова много контузии при жените,а не толкова при мъжете.Така,че както жените,така и жените мъжете се трудят здраво за да спечелят тези турнири.Просто е непосилно за 1 жена да издържи 3 часа без да се контузи,но това означава ли,че техния труд не трябва да бъде възнаграден ?

  • Емил ШиваровЕмил Шиваров16.2.2012 09:47

    Чак сега прочетох тази статия - доста глупава. Голяма част от трисетовите женски мачове продължават по 3 часа, а трисетови мъжки по час и 40 мин.
    И какво ще каже Тодор Попов за мача на Монфис и Кукушкин на АО? Защо трябваше да се мъчим да гледаме победа в пет сета на Кукушник, солед като това можеше да стане в два, останалите три сета бяха истинска мъка.

  • М. СкендеровМ. Скендеров18.2.2012 05:04

    Примерът ти,г-н Шиваров,е меко казано тъп!Изходът на мачът между Монфис и Кукушкин не се знаеше до последно!Отдай заслуженото на "слайдърмен",че не се отказа и игра до края,като показа,че не е никак лесно да победиш топ-играч,макар и с физически проблеми!
    Целият спор започна за наградните фондове и по-точно за тези от "шлема".Щом само в тях мъжете играят 3от5 сета,би следвало да взимат и по-големи премии!За останалите турнири нямам нищо против,наградните фондове да бъдат еднакви!
    А колкото до изказването на г-н Попов за лезбийското лоби,може да не е най-етичното,но предполагам,че е искал да акцентира върху това,че изравняването на премиите е започнало точно от жени с различна сексуална ориентация,които 100% са феминистки настроени!И Навратилова и Били Джийн Кинг са страхотни тенисистки,но за да започнат да искат изравняване на наградните фондове,са имали чисто феминистки подбуди!!!Чиста еманципация!
    Съгласен съм,че и мъже и жени трябва да започват с тренировките на възраст,в която даже не знаят какво е това ракета,камо ли тенис,а после да се подлагат на чудовищни натоварвания.Съгласен съм,че за да си в топ100 и на ATP и на WTA,трябва постоянно да се полага огромен труд,но когато става дума за турнири от "шлема",е НЕ може парите да са еднакви!Ако не заради формата(2от3,или 3от5),то поне заради зрителите!Финалът при мъжете е гледан от поне няколко пъти по-голяма аудитория!!!
    По повод критиките към коментаторските умения на г-н Попов,нека @A Rod,или @Борис Бекер да опитат да застанат зад микрофона и да коментират цял един тенис мач!
    Нима мислите,че имате нужните знания,умения и качества за това?
    Аз ги нямам.Следователно,няма да се представя по-добре от г-н Попов,следователно нямам право да отправям такива остри критики!
    Всеки има право да сподели мнението си за даден коментар(положително,или отрицателно),но по подобаващ начин!

  • Емил ШиваровЕмил Шиваров21.2.2012 16:40

    ОК, не се знаеше кой ще спечели измежду Монфис и Кукушкин, обаче можем ли да кажем, че мачът беше интересен или беше пълен брак? Драма имаше, но не и качество. Има и още много други такива мъжки мачове, в които се питам защо трябва да мъчат зрителите в 3 от 5 сета...
    Нека Тодор Попов да каже нещо за мача между Скиавоне и Кузнецова на АО 2011 г., който продължи 4 часа и 44 мин. Ако ще мерим времетраенето.




Head Radical



E-Tennis




Извън корта


Как ще се представи Григор Димитров срещу Жил Симон?


 
Резултати
 
Head Radical


Влезте в системата или регистрирайте тук

Регистрирай се или Влез в системата